onsdag 4 mars 2015

Tiden går och man hinner inte med



Jösses vad det har hänt mycket sen sist!
För att göra en lång historia kort, jag har varit utan data ett längre tag, rätt skönt faktiskt måste jag säga även om det stundtals och fläckvis varit rätt så frustrerande.
Jag blev med padda* förra sommaren vilket har inneburit att vi inte brydde oss om att installera datorn efter det vi hade flyttat till ny lägenhet.
Men nu är det dags för jag har blivit lycklig ägare till en laptop.

På Trådrullen har det hänt en hel del också, både glädje och sorg.
Vår äldsta tant på över 90 år har flyttat till ett äldreboende efter en tids sjukdom.
Hon är pigg och god vigör rent kroppsligt, men huvudet hänger inte med längre.
Vår andra krutgumma på 80 år gick tyvärr bort i söndags och detta känns himla trist.
Tyvärr är döden också en del av livet........

Verksamheten på Trådrullen knallar och går.
I januari ställde sig valda damer sig på Partille Marknad med sina alster, dessvärre var det ingen bra månad att ställa sig på.
Januari är den sämsta månaden på hela året för alla handlare, jul, mellandagsreor och räkningar har sugit ut plånbokens innehåll.

Jag återkommer med mer information angående vårens verksamhet, just nu är det helt bortblåst i skallen.
Någonstans ringer en klocka om att vi skall ut och käka på Fars Hatt igen i april, kommer dock inte ihåg datumet.

Jag har börjat handarbeta!
Började med att småvirka och har nu avancerat till större projekt.
Just nu är det en tröja till mig själv.

Vår fotograf Veronica har flyttat till Tidaholm, hon har funnit kärleken.
Givetvis är vi glad för hennes skull för alla är värda att bli älskade.

Jag & Veronica

Vi har fått en ny "Trådrullare" en härlig dam som bor granne med mig.
Hon och jag samåker till Trådrullen och dom dagar vi inte kan åka dit har vi stickträff i mitt kök.
Med henne ingår det en hund till, en Tibetansk xxx som heter Teddy och är 6 år.
En glad krabat som går ihop med dom andra vovvarna, men tyvärr är han en liten markerande pissenisse så därför sydde jag fräcka pinkeskydd till honom.
Allt går om man bara vill.............

Nu hoppas jag att ni alla får en underbar vår, vi ses snart igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar